Třídenní uzavírka

Region - 11. 12. 2021
Třídenní uzavírka

LÁZNĚ BOHDANEČ - V současné době probíhá rekonstrukce mostu na silnici II/333 z Lázní Bohdaneč do Přelouče. Jedná se o přemostění Černské strouhy, které nemělo dostačující zatížitelnost a vyhovující technický stav. Kvůli pokládce asfaltu se bude muset silnice zcela uzavřít od 14. do 16. prosince.

 

V loňském roce se kvůli špatnému technickému stavu nosné konstrukce muselo přes most položit mostní provizorium. To tam ale nemohlo zůstat navždy, a tak jsme se pustili do rekonstrukce. Nechtěli jsme však, aby byla silnice zcela uzavřená, z hlediska dopravního významu komunikace to ani nebylo možné. Nakonec jsme našli řešení zachovávající provoz na komunikaci, po celou dobu byl řízen kyvadlově pomocí semaforu. Důležité bylo, že se doprava v tomto místě zachovala v plném rozsahu,“ uvedl náměstek pro oblast dopravy Michal Kortyš.

 

Zachování provozu si však vybralo svou daň. Došlo k poškození komunikace na hraně sjezdu a výjezdu z bypassu a stará vrstva asfaltu byla natolik porušena, že se musí položit asfalt nový. Dojde k vyfrézování starého povrchu, následně bude poškozené místo sanováno a budou položeny nové živičné vrstvy. Z těchto důvodu bude nutné komunikaci krátkodobě uzavřít v plné šíři. Uzavírka od 14. do 16. prosince je jedním z posledních termínů, kdy bude možné novou živičnou vrstvu položit.

 

Všechny práce jsme se snažili urychlit a zkoordinovat tak, aby vše vyšlo. Věřím, že nám počasí bude přát a podaří se nám v tomto plánovaném čase nový asfalt položit,“ dodal Pavel Hrdina, ředitel divize mostních staveb Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.

 

Po položení nové vrstvy asfaltu budou řidiči ještě několik dní jezdit po mostním provizoriu na bypassu. Pokládkou živičné vrstvy totiž rekonstrukce nekončí. Je potřeba provést dokončovací práce a doplnit bezpečnostní prvky – mostní zábradlí, silniční svodidla a vodorovné dopravní značení.

 

Pokud vše půjde podle plánu, do Vánoc bychom se měli dočkat nového mostu, který by měl být kompletně zrekonstruovaný,“ doplnil Kortyš.

 

Původní most by postaven v roce 1923. Když se začalo s rekonstrukcí, stavbaři odhalili základy starého přemostění patrně z období gotiky. Pozůstatky původního mostu byly přezkoumány archeology z Muzea Pardubice, kteří zjistili, že původní klenbový most byl založen na dřevěných rohožích tvořených dřevěnými pražci, které byly vyplněny lomovým kamenem. Nový most je vystavěn na vrtaných velkoprůměrových pilotách a mostní konstrukce dostala nové parametry s větším rozpětím. Rekonstrukce byla navíc provedena s ohledem na  nové hydrologické podmínky, aby most vydržel i staletou vodu. (PaS) Foto: Pk

Mohlo by vás zajímat:

Snaží se nalézt dohodu

Snaží se nalézt dohodu

Společné komuniké Pardubického kraje, Nemocnic Pardubického kraje a Lékařského odborového klubu

Zvána je i široká veřejnost

Zvána je i široká veřejnost

Na Univerzitě Pardubice vystoupí světová špička ve 3D designu

Chytré hodinky zalarmovaly hasiče

Chytré hodinky zalarmovaly hasiče

Ti nezaváhali a okamžitě se pustili do záchrany lidského života

Ke 111. výročí existence

Ke 111. výročí existence

Speciální škola v Pardubicích dostala nový objekt integračního centra

Mělo by býti plnohodnotné

Mělo by býti plnohodnotné

Kraj vyhlásil výběrové řízení na vybudování návštěvnického centra na pardubickém zámku

Doprava v obcích bude omezena

Doprava v obcích bude omezena

Chystají se opravy v Mněticích a Ostřešanech