PARDUBICE - Vedení Komorní filharmonie (KF) představilo nové logo, pod kterým se bude orchestr od příští koncertní sezony prezentovat. V souladu s tímto krokem se nového loga dočkal i festival Pardubické hudební jaro, jehož pořadatelství KF přebírá. Celý nadcházející rok 2022 tak bude ve znamení sjednocení a změny vizuální identity celé organizace i festivalového projektu.
Ke změně vedlo hned několik důvodů. Čím dál více se ukazovalo, že původní loga nevyhovují možnostem a potřebám dnešní doby, nemohou být nosným prvkem pro další rozvoj vizuálního stylu napříč komunikačními kanály, a hlavně by vedle sebe působila velmi nesourodě. Vedení filharmonie má jasnou vizi – přeje si podpořit image jak orchestru, tak festivalu, vtisknout jim svěží „punc“ a dát najevo, že patří k sobě.
„Jde o jednotnou vizuální komunikaci směrem k veřejnosti. Jelikož chceme nadále pokračovat v budování silné značky, a to jak orchestru, tak festivalu, víme, že bez dobře uchopené vizuální identity to nepůjde,“ uvedl ředitel KF Pavel Svoboda.
Nová loga vzešla z uzavřeného výběrového řízení. Komise nakonec vybrala návrh od studia wwworks z Litomyšle, jež shodou okolností stojí také za vizuální identitou festivalu Smetanova Litomyšl.
Plnobarevná plocha loga KF svým tvarem představuje orchestr soustředěný kolem dirigenta, který tvoří centrální bod. Věrní posluchači v něm mohou rozpoznat také tvar hlediště domácí Sukovy síně. Symbol dává také tušit tvar CD, jejichž natáčení představuje značnou část tradiční činnosti KF. Logo festivalu vychází z loga orchestru. Jarní svěžest se promítla do barevnosti.
„Nový vizuální styl bude najíždět postupně,“ upřesnil Pavel Svoboda. (zr)
Mohlo by vás zajímat:
Festival v Divadle 29 vstupuje do světa fikčních filmů a virtuální reality
K nastudování duchovního díla spojily síly Komorní filharmonie a Konzervatoř Pardubice