Dlažba přestala vyhovovat

Město Pardubice - 19. 08. 2022
Dlažba přestala vyhovovat

PARDUBICE - Od září do listopadu bude pro automobily uzavřena severní část Sladkovského ulice od lékárny na křižovatce s třídou Míru až po bývalou prodejnu Kutil. Žulové dlaždice, položené zde v rámci revitalizace třídy Míru, se vlivem velkého dopravního zatížení uvolňují a praskají. Na vozovce je nahradí betonový povrch.

 

„Jízdní pruh bude betonový, chodníky zůstanou ve stávající dlažbě. Nyní je vrchní kryt vozovky, stejně jako na celé třídě Míru, tvořen velkoformátovou žulovou dlažbou uloženou do štěrkového lože. Pod silným dopravním zatížením vozy MHD, zásobování i osobními automobily se dlaždice uvolňují, lámou a musejí být opakovaně vyměňovány,“ řekl náměstek primátora zabývající se dopravní problematikou v Pardubicích Petr Kvaš. „Vyňatá dlažba bude uschována jako zásoba pro opravy jiných částí třídy Míru,“ dodal.

 

Po dobu rekonstrukce bude opravovaná část Sladkovského ulice uzavřena pro veškerou automobilovou dopravu. Chodníky zůstanou beze změn a budou tedy průchozí, využívat ale nebude možno parkovací místa podél nich, přestože i jejich povrchy zůstanou zachovány v současné podobě. Z vozovky budou vyňaty žulové desky a nahradí je beton. Kromě dlouhé životnosti zaručuje například i nižší náklady na údržbu a nižší hlučnost při průjezdu vozidel. Rekonstrukce vozovky v této části bude stát zhruba 6,5 milionu korun a hotová má být do konce listopadu.

 

V blízké budoucnosti čekají opravy vozovky také přímo třídu Míru v úseku od Sladkovského ulice po ulici 17. listopadu, kde doprava působí na žulové dlažbě obdobné problémy. „Tam žulová velkoformátová dlažba zůstane, ale vozovka bude předlážděna jinou technologií, kdy budou dlaždice uloženy do maltového lože,“ doplnil Kvaš. Tato část oprav třídy Míru nyní čeká na vydání stavebního povolení.

 

Oba úseky čekající na opravy byly součástí projektu rekonstrukce třídy Míru v letech 2013 a 2014, kterou Pardubice financovaly z velké části z dotací Evropské unie.  Autorem architektonického návrhu je architekt Jaromír Walter, firmou, která rekonstrukci zrealizovala, byla liberecká společnost Syner. Nově zrekonstruovanou komunikaci provázely od počátku problémy týkající se především kvality povrchu položených žulových dlažeb, a to zejména v jízdních pruzích. Část závad byla odstraněna v záruční době, ta ale již skončila. (NaH) Foto: BEDŘICH PRÁCHENSKÝ

 

Mohlo by vás zajímat:

Tři trolejbusy v sobě

Tři trolejbusy v sobě

Dopravu ve městě komplikovala dopravní nehoda v Trnové

K městu zkrátka patří

K městu zkrátka patří

Kapli sv. Anny k dvoustovce popřáli potomci stavitele, Zibi i Kotyk

Poznáte muže na fotografii?

Poznáte muže na fotografii?

Policisté pátrají po muži, jenž by mohl pomoci s objasněním poškození předvolebních stojanů

Semafor a 15 km/h

Semafor a 15 km/h

Provoz na mostu kpt. Bartoše bude od pondělí 26.10. výrazně omezen

A teď již jako všichni ostatní

A teď již jako všichni ostatní

Dopravní podnik ruší bezplatnou přepravu pro občany Ukrajiny

Prospěšná inovace

Prospěšná inovace

Zastávkové přístřešky, které jsou bezpečné i pro ptactvo