PARDUBICE - Z kraje týdne se sešli zástupci města v čele s primátorem Janem Nadrchalem, společně s vedením městských obvodů IV a V s pracovníky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), aby projednali chystanou stavbu jihovýchodního obchvatu, který propojí Dražkovice a Pardubičky.
„Výstavbu jihovýchodního obchvatu plně podporujeme,“ uvedl při schůzce primátor Nadrchal, podle něhož jihovýchodní obchvat může pomoci odvést významnou část tranzitní dopravy z oblasti pátého obvodu: „Pomůže snížit dopravní zatížení v centru města, kterým denně mimo jiné projíždí i nákladní auta směřující do průmyslového centra v Černé za Bory.“
„Jsem rád, že se k tomuto tématu sešly všechny zúčastněné strany, tedy město, dotčené obvody a zástupci ŘSD. Všichni chceme, aby obchvat stál co nejdříve a aby byla naše spolupráce bezproblémová. O tom především byla dnešní schůzka,“ doplnil primátor Nadrchal.
„Jihovýchodní obchvat povede od křižovatky v Dražkovicích až po okružní křižovatku v Pardubičkách. Vznikne celkem 3100 metrů nové silnice, včetně 10 mostů o celkové délce 218 metrů,“ přiblížil budoucí podobu obchvatu náměstek zodpovědný za dopravu Jan Hrabal.
„Jako město jsme připraveni v tomto projektu poskytnout plnou součinnost, záleží nám na tom, aby obchvat vyrostl co nejrychleji,“ doplnil náměstek Hrabal s tím, že mezi městem a ŘSD vzniká memorandum o vzájemné spolupráci.
Pro čtvrtý městský obvod je stěžejní, aby byl zachován sběrný dvůr v Pardubičkách. „V průběhu výstavby obchvatu pravděpodobně dojde k dočasnému omezení funkce sběrného dvora, po dokončení bude fungovat dál, ale s drobnými dispozičními změnami,“ uvedl místostarosta Josef Vamberský.
Starosta pátého obvodu byl ujištěn, že na novém obchvatu nedojde k překračování hlukových limitů pro obyvatele Jesničánek a Dražkovic. „Ředitelství silnic a dálnic se snaží hlukové studie nadsazovat, aby nemuselo docházet k doplňování protihlukových zdí po dokončení dopravní stavby. Pro nás je důležité, že je připraveno hlukovou studii aktualizovat,“ řekl starosta MO V Jiří Rejda.
Samotná výstavba je plánována na rok 2026 a k uvedení obchvatu do provozu by mělo dojít o dva roky později. (kvl) Mapa: MmP
Mohlo by vás zajímat:
To nejhorší mají Pardubice za sebou a v porovnání s jinými kouty naší republiky s minimálními škodami
V pondělí večer se pro ně otevřely mosty kpt. Bartoše, u Mlýnů a lávka Pod Vinicí
Kvůli povodňovému ohrožení se nedostanete do Gočárovy galerie či na cyklostezku do Rosic
Vyklidit sklepy a suterény, nechodit do uzavřených oblastí a nejezdit do města autem
Chrudimka v městské části je zatím stále na druhém, respektive třetím povodňovém stupni