Propojení Kyjevské s rychlodráhou

Město Pardubice - 24. 10. 2024
Propojení Kyjevské s rychlodráhou

PARDUBICE - Město se pouští do vyřešení letitého neduhu: zastupitelstvo na svém pondělním zasedání schválilo investiční záměr propojení nadjezdu Kyjevská s ulicí Kapitána Jaroše. Po realizaci tohoto důležitého spojení se zlepší dostupnost nemocnice s většinou krajské metropole.



V roce 2022 proběhla kompletní rekonstrukce nadjezdu v ulici Kyjevská, která byla projektována a realizována tak, aby také umožnila na severní části nadjezdu budoucí propojení nadjezdu s ulicí kapitána Jaroše,“ uvedl primátor Jan Nadrchal.



Projekční společnost zpracovala více možností, zastupitelstvo města posvětilo návrh rady, tedy variantu se dvěma rameny na východní stranu a kruhovým objezdem na „rychlodráze“. Tento návrh se jeví jako ekonomicky i časově nejvýhodnější. Studii zpracovala společnost VECTURA Pardubice s.r.o.



Realizace této propojovací komunikace je důležitým krokem pro lepší napojení celé oblasti Pardubiček. Tento projekt koncepčně navazuje na právě stavěný severovýchodní a plánovaný jihovýchodní obchvat. Například dojezdová vzdálenost ze sídliště Dubina do nemocnice se zkrátí na jednotky minut. Synergií je více,“ uvedl náměstek primátora Jan Hrabal, jenž má v gesci také dopravu.



Zmíněná varianta je vhodná ke zklidnění dopravy na ulici Kapitána Jaroše. „Její výhodou je brzká možnost realizace s ohledem na pozemky, které zde vlastní město nebo stát, navíc nevylučuje možné rozšíření ramen i na západní stranu, kde je situace z tohoto pohledu výrazně složitější,“ poznamenal náměstek Hrabal s tím, že studie navrhuje okružní křižovatku s průměrem 24 metrů: „Projektant dostane za úkol ji ve své další projekční činnosti prověřit.“



V rámci dalšího projektování bude rovněž prověřena možnost přidání cyklostezky. Legální a zároveň bezpečná možnost, jak v tomto místě na kole překonat rychlodráhu a koleje, zatím neexistuje. Cyklostezka by dle studie mohla být zavěšena na konstrukci nadjezdu po jeho západní straně,“ říká Vojtěch Jirsa, člen dopravní komise rady města.



Rychlodráha je nyní silnicí I. třídy s nejvyšší dovolenou rychlostí až 70 kilometrů v hodině. Po dokončení severovýchodního obchvatu by se z ní měla stát silnice II. třídy se zákazem vjezdu těžkých nákladních vozidel a nejvyšší dovolenou rychlostí 50 kilometrů v hodině.



Nové propojení odvede část dopravy z ulic centra města, zejména ulice Jahnova, Štrossova, Dašická, Na Okrouhlíku a Karla IV. Další odlehčení nastane především ve zmiňovaných ulicích Dašická a Ke Kamenci. Zde se vyskytuje velké množství vozidel mířících právě na nadjezd Kyjevská. Navíc je v ulici Ke Kamenci zúžený uliční profil kvůli zaparkovaným vozidlům a dochází zde k částečnému vyhýbání vozidel. Dá se předpokládat snížení intenzity vozidel v řádek nízkých tisíců za den,“ ozřejmil Jan Hrabal další výhody této propojovací komunikace. Díky kruhovému objezdu na rychlodráze tato „propojka“ odbaví i směr od hlavního nádraží.



Pro vedení města je tato dopravní stavba velkou prioritou. Předpokládáme, že bychom mohli mít vysoutěženého projektanta v první polovině příštího roku, vlastní stavba by mohl začít v roce 2026,“ uzavřel primátor Jan Nadrchal. (ido) Foto: MmP

Mohlo by vás zajímat:

Bezplatné prohlídky již tuto sobotu

Bezplatné prohlídky již tuto sobotu

Na některé z nich je třeba se předem registrovat. Neváhejte!

Proč z radnice zmizely balkony?

Proč z radnice zmizely balkony?

Na základě výsledků analýzy bude stanoven další postup

Nejtěžší je najít společnou řeč

Nejtěžší je najít společnou řeč

Nový územní plán Pardubic se posouvá k finální podobě

Ne každá je divoká

Ne každá je divoká

Město Pardubice připravuje kastrační program pro toulavé kočky

Když se stojí tam, kde se nesmí

Když se stojí tam, kde se nesmí

Strážníci se s příchodem jara zaměří na ochranu zeleně před nešetrným parkováním

Již podle nového plánu

Již podle nového plánu

Jak se loni hospodařilo v městských lesích?