PARDUBICE - Cyklověž Bike Tower představuje jednu z hlavních podpor cyklistické dopravy ve městě. Umístěná strategicky u hlavního nádraží umožňuje úschovu nejen běžných kol, ale i elektrokol a kol s příslušenstvím. Díky plně automatizovanému provozu přichází s kolem do styku výhradně jeho majitel, což zaručuje maximální bezpečnost a ochranu před poškozením.
„Cyklověž u hlavního nádraží je v provozu od roku 2017 a poskytuje bezpečné a suché uskladnění jízdních kol bez přístupu cizích osob. Na kolo neprší ani se na něj nepráší a je celou dobu monitorováno kamerovým systémem. V cyklověži mohou cyklisté uložit společně se svým kolem i cyklistické doplňky, bagáž, dětskou sedačku, přilbu nebo tašku s nákupem na řídítkách. Cyklisté se mohou před jízdou podívat, kolik je aktuálně volných parkovacích pozic v konkrétní cyklověži pomocí chytrého telefonu, tabletu nebo na internetových stránkách,“ popsal náměstek primátora za dopravu a správu majetku města Jan Hrabal.
Provoz a údržbu cyklověže má na starosti Dopravní podnik města Pardubic, který zajišťuje veškerý servis, poskytované služby i běžné opravy. V roce 2024 cyklověž zaznamenala rostoucí oblibu mezi cyklisty. Celkem se zde bezpečně uložilo tisíce jízdních kol, přičemž největší zájem byl zaznamenán v jarních a letních měsících. Cyklověž funguje 24 hodin denně po celý rok a parkovné činí 10 korun za 24 hodin, přičemž platba je zatím možná pouze mincemi.
„Jsem rád, že cyklověž s kapacitou 118 kol je více a více využívaná. V roce 2023 bezpečně uskladnila dohromady 15 600 jízdních kol, v loňském 16 217. Nejvíce využívaná byla v květnu 2024 s 1840 jízdními koly. Připravujeme vylepšení cyklověže, aby mohla pro výpůjčky přijímat platby bezhotovostní formou. Věřím, že poté se stane ještě atraktivnější,“ pokračuje náměstek Jan Hrabal.
„Držitelé In Karty zaplatí v cyklověži v Pardubicích pouhých 5 korun za prvních 24 hodin parkování. Z celkového ročního počtu parkujících v cyklověži zaplatilo 5797 zákazníků pomocí In Karty, což představuje 35 % všech uživatelů za rok,“ uvedl ředitel Dopravního podniku města Pardubic Tomáš Pelikán.
Kola lze bezpečně uložit až na 30 dní, přičemž za každý den se účtuje poplatek. Veškeré procesy ukládání a výdeje kol jsou nahrávány, aby byla zajištěna ochrana uživatelů a jejich majetku. „Tuto službu hojně využívají především lidé, kteří denně dojíždějí za prací do jiných měst. Možnost bezpečného a pohodlného uskladnění kola v bezprostřední blízkosti nádraží jim umožňuje snadno přejít z ekologické cyklistické dopravy na rychlou železniční dopravu,“ uzavírá Jan Hrabal. (ido) Foto: MmP
Mohlo by vás zajímat:
Nový územní plán Pardubic se posouvá k finální podobě
Strážníci se s příchodem jara zaměří na ochranu zeleně před nešetrným parkováním
Studenti pardubického Gymnázia Dašická si vyzkoušeli, jaké to je být europoslancem
Strategický plán rozvoje Pardubic je klíčovým projektem o budoucnosti města