PARDUBICKO - Pro pomoc zájemcům o očkování byla v polovině ledna na krajském úřadě vytvořena speciální infolinka, na jejíž obsluze se vystřídalo 13 zaměstnanců úřadu. Ti k 27. červenci obsloužili téměř 10 400 hovorů. Fungování infolinky je předpokládáno i v příštích měsících, jelikož zájemci o očkování stále volají se svými dotazy.
„Infolinku jsme vytvořili, protože jsme cítili potřebu pomoci občanům, a to především těm starším v prvních týdnech a měsících očkování, protože proces registrace a následně rezervace termínu se jevil jako komplikovaný. Především v prvních dnech byla infolinka skutečně přetížená, i když jsme ji personálně posilovali. Celkem kolegové odbavili prozatím téměř 10 400 hovorů, což je obdivuhodné číslo. Vzhledem k tomu, že v očkování dochází stále k dalším změnám a úpravám, tak považujeme za správné, aby linka pokračovala,“ řekl hejtman Martin Netolický.
Podle náměstkyně hejtmana pro oblast zdravotnictví Michaely Matouškové se infolince nevyhnuly humorné momenty. „Je běžné, že volající překřtí sál Jana Kašpara na Jana Palacha, Jana Pernera nebo dokonce na sál Mistra Jana Husa. Samozřejmě ne všichni volající byli vždy dobře naladění, a tak vzkazovali různé zprávy představitelům státu. Veselou příhodou je zajištění očkování pro 96letou seniorku, která s pomocí linky sama zaregistrovala, zajistila si dopravu do očkovacího místa a nechala se naočkovat. Každý takový příběh, který skončí dobře, nám dělá radost,“ řekla Michaela Matoušková. (DoB) Ilustrační foto: BEDŘICH PRÁCHENSKÝ
Mohlo by vás zajímat:
V obcích přibude 26 nových defibrilátorů, nezapomíná se ani na školení první pomoci
Pondělní akce ÚSTR na Univerzitě Pardubice otevře cyklus debat o třetím odboji