PARDUBICKO - Podpora cestovního ruchu v době koronavirové byla hlavním tématem jednání hejtmana Martina Netolického s ředitelem agentury CzechTourism Janem Hergetem. Hovořili o záměru prezentovat méně známé destinace pro domácí turistiku, ale také o plánovaných kampaních jako Světové Česko či spolupráci s Českou televizí.
„Současná situace je pro cestovní ruch více než nepříznivá. Věřím, že letní měsíce přinesou určitá uvolnění, ale i nová pravidla. Pomoci by tomu mohly i technické inovace jako například, IATA travel pass, pokud by jej uznala většina států,“ uvedl Jan Herget ředitel agentury CzechTourism a dodal: „Cestovní ruch v Česku bude letos ale především o domácích turistech. Ti by mohli, stejně jako tomu bylo vloni v létě, nastartovat sezónu a pomoci podnikatelům v cestovním ruchu přežít. Stěžejní platformou agentury CzechTourism na podporu domácího cestovního ruchu zůstává portál Kudy z nudy, ke kterému se podle vývoje epidemiologické situace přidá i marketingová kampaň Světové Česko. Současně budeme spouštět i kampaně na sousedních trzích včetně Nizozemí a Maďarska, abychom přilákali zahraniční turisty hned, jak to situace umožní,“ doplnil.
„Současná situace je pro cestovní ruch více než nepříznivá, ale i ředitel agentury CzechTourism věří, že letní měsíce přinesou určité uvolnění, a to například prostřednictvím takzvaného covid pass. Nelze však příliš očekávat masivní přísun zahraničních turistů, a proto je nutné se soustředit především na domácí turistiku a poznávání méně známých destinací. V případě zahraničních turistů hovoříme především o okolních státech či Maďarsku. Vše však bude záležet na epidemické situaci a podmínkách pro cestování,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Podle hejtmana je v tuto chvíli nastavena velmi dobrá spolupráce mezi agenturou CzechTourism a Destinační společností Východní Čechy. „CzechTourism centrálně domlouvá možný prostor a jednotlivé kraje si určují zaměření, které je v daný moment vhodné. Velmi dobrá spolupráce je nastavena s Českou televizí, kde jsme v minulém roce prezentovali například tvrz Bouda či Kladruby nad Labem. V letošním roce bude vysílán pořad s Evou Samkovou a Tomášem Krausem a budeme se podílet na přípravě dalších se zaměřením například na agroturistiku, lázeňství či tradice a řemesla,“ sdělil hejtman.
Ten se s Janem Hergetem domluvil také na jednání s vedením Letiště Praha a možné propagaci kraje v prostorách letiště. Jednou z variant by bylo například lákat na památky UNESCO v Litomyšli a Kladrubech nad Labem. (DoB) Foto: Národní hřebčín Kladruby nad Labem
Mohlo by vás zajímat:
Pardubický kraj podpoří nové praktické lékaře a zubaře dotací až 900 tisíc korun
Jediný zástupce Pardubického kraje v anketě Zlatý Ámos je ze Sezemic