PARDUBICKO - Rekonstrukce stávající a vybudování nové druhé koleje, zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h a realizace nových nástupišť je cílem modernizace železniční tratě mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou. Ta začíná právě v těchto dnech a za téměř 2,7 miliardy korun ji bude provádět sdružení firem Skanska a Elektrizace železnic Praha.
Připravovaná akce navazuje na probíhající přestavbu železničního uzlu Pardubice a na již dokončenou modernizaci tratě mezi Stéblovou a Opatovicemi nad Labem. Stavební práce se budou týkat přibližně 7,5 kilometru dlouhého úseku. Původní jednokolejný most přes Labe nahradí nový, se dvěma kolejemi. V železniční stanici Pardubice-Rosice nad Labem se upraví kolejová rozvětvení pro napojení dvoukolejných traťových úseků. Změní se i konfigurace kolejiště kvůli vzniku nových nástupišť. Propojení vnějšího a ostrovního nástupiště bude mimoúrovňové novým podchodem.
Modernizací projde i zastávka Pardubice-Semtín, která získá dvě nová vnější nástupiště a přístřešek. Hlavní změnou bude zrušení stávajícího přechodu a jeho náhrada podchodem. U železničního přejezdu ve Stéblové pak vznikne nová zastávka. Ta výrazně zkrátí docházkovou vzdálenost na vlak. (zr-sž) Vizualizace: SPRÁVA ŽELEZNIC (Nový most přes Labe poblíž Rosic)
Mohlo by vás zajímat:
Krajský náměstek Štefka tentokrát navštívil nemocnice na západě kraje
Pardubická provozovna získala národní ocenění za inovativní a udržitelný přístup