Dalších 11 RegioSpiderů

Region - 13. 05. 2021
Dalších 11 RegioSpiderů

 

PARDUBICKO - Jedním z velkých témat při jednáních s železničními dopravci je dlouhodobě modernizace vozového parku. Dalších 11 modernizovaných vozidel by se na tratích, které v kraji zajišťují České dráhy, mohlo objevit v průběhu roku 2023. Jedná se o vozidla typu Stadler RS1, která již pod názvem RegioSpider v kraji jezdí.

 

 

„Postupná modernizace vozového parku a nahrazování vozidel řad 810 a 814 byla jednou z našich priorit při jednání s národním dopravcem o desetileté smlouvě. V návaznosti na postupné zavádění zabezpečení ETCS bude nutné nahradit tato vozidla, která již tomuto zabezpečení neodpovídají. Na hlavní koridorové trati by měl být výhradní provoz s ETCS zaveden od 1. ledna 2025 a v našem kraji jsou na tuto trať navázány další regionální linky,“ uvedl hejtman Martin Netolický, podle kterého bude nyní probíhat upřesnění finančních kompenzací.

 

 

České dráhy v současnosti provozují 33 motorových vozů Stadler RS1 pod názvem RegioSpider. Dalších 22 vozidel tohoto typu ČD pořídily koncem loňského roku z Německa, ty dle plánu ještě projdou modernizací obsahující i prvky tzv. bohemizace pro provoz v České republice. „Nákup zánovních nízkopodlažních vozidel pro regionální železnici je v poslední době de facto jediným způsobem, jak obměnit vozový park a zároveň výrazně nezvýšit cenu za kilometr. Kapacitně obdobné vozy se již prakticky nové nevyrábějí, a proto jdeme cestou odkupu zahraničních vozidel, která byla v tomto konkrétním případě dříve v provozu na regionálních tratích v Německu,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.

 

 

Pardubický kraj by měl z celkového počtu pořízených vozidel získat polovinu, tedy 11 vozidel. „Vozy jsou nízkopodlažní a budou mít dostatek prostoru pro přepravu cyklistických kol. Budou využity na regionálních tratích po celém Pardubickém kraji. Soupravy budou moci jezdit až 120 km/h, což povede ke zkrácení jízdní doby. Podmínkou je ale úprava všech traťových úseků, které nejsou na tuto rychlost uzpůsobené a zrušení některých nechráněných přejezdů. Tyto vlaky budou například nasazeny na trať Litomyšl – Choceň a Polička – Žďárec u Skutče. I v těchto případech je úprava na trati nutná,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy a dopravní obslužnosti Michal Kortyš. (DoB) Foto: ČESKÉ DRÁHY

Mohlo by vás zajímat:

Zazpívali jim Hron i Sochor

Zazpívali jim Hron i Sochor

Senioři oslavili svůj svátek v Paláci Pardubice

Zkontrolovali více než 500 osob

Zkontrolovali více než 500 osob

Policisty zajímalo, jak cizinci dodržují zákony

Až zima udeří…

Až zima udeří…

Krajští silničáři jsou připraveni zajistit sjízdnost přes 3000 kilometrů silnic

Hasičům slouží evakuační rukáv

Hasičům slouží evakuační rukáv

Když už nejsou jiné možnosti, člověk nastoupí a točí se ve spirále

Apolenka má nový termín

Apolenka má nový termín

Hravé odpoledne na farmě se uskuteční ve čtvrtek 3. října

Hnědé tabule zvou do Automatických mlýnů

Hnědé tabule zvou do Automatických mlýnů

V Pardubickém kraji je nyní 50 turistických cílů