Dalších 11 RegioSpiderů

Region - 13. 05. 2021
Dalších 11 RegioSpiderů

 

PARDUBICKO - Jedním z velkých témat při jednáních s železničními dopravci je dlouhodobě modernizace vozového parku. Dalších 11 modernizovaných vozidel by se na tratích, které v kraji zajišťují České dráhy, mohlo objevit v průběhu roku 2023. Jedná se o vozidla typu Stadler RS1, která již pod názvem RegioSpider v kraji jezdí.

 

 

„Postupná modernizace vozového parku a nahrazování vozidel řad 810 a 814 byla jednou z našich priorit při jednání s národním dopravcem o desetileté smlouvě. V návaznosti na postupné zavádění zabezpečení ETCS bude nutné nahradit tato vozidla, která již tomuto zabezpečení neodpovídají. Na hlavní koridorové trati by měl být výhradní provoz s ETCS zaveden od 1. ledna 2025 a v našem kraji jsou na tuto trať navázány další regionální linky,“ uvedl hejtman Martin Netolický, podle kterého bude nyní probíhat upřesnění finančních kompenzací.

 

 

České dráhy v současnosti provozují 33 motorových vozů Stadler RS1 pod názvem RegioSpider. Dalších 22 vozidel tohoto typu ČD pořídily koncem loňského roku z Německa, ty dle plánu ještě projdou modernizací obsahující i prvky tzv. bohemizace pro provoz v České republice. „Nákup zánovních nízkopodlažních vozidel pro regionální železnici je v poslední době de facto jediným způsobem, jak obměnit vozový park a zároveň výrazně nezvýšit cenu za kilometr. Kapacitně obdobné vozy se již prakticky nové nevyrábějí, a proto jdeme cestou odkupu zahraničních vozidel, která byla v tomto konkrétním případě dříve v provozu na regionálních tratích v Německu,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.

 

 

Pardubický kraj by měl z celkového počtu pořízených vozidel získat polovinu, tedy 11 vozidel. „Vozy jsou nízkopodlažní a budou mít dostatek prostoru pro přepravu cyklistických kol. Budou využity na regionálních tratích po celém Pardubickém kraji. Soupravy budou moci jezdit až 120 km/h, což povede ke zkrácení jízdní doby. Podmínkou je ale úprava všech traťových úseků, které nejsou na tuto rychlost uzpůsobené a zrušení některých nechráněných přejezdů. Tyto vlaky budou například nasazeny na trať Litomyšl – Choceň a Polička – Žďárec u Skutče. I v těchto případech je úprava na trati nutná,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy a dopravní obslužnosti Michal Kortyš. (DoB) Foto: ČESKÉ DRÁHY

Mohlo by vás zajímat:

Vzpomínka na Petra Kabeše

Vzpomínka na Petra Kabeše

Pardubický rodák, významný básník, by se v pondělí 21. června dožil 80 let

Opravená knihovna

Opravená knihovna

Knižní fond čítá více než 28 tisíc svazků a slouží i čtenářům z okolí

Na zámku nuda nebude

Na zámku nuda nebude

Léto je doslova nabité akcemi, z nichž si vybere každý

Kamion přejede do Chrudimi

Kamion přejede do Chrudimi

Dosažena nová denní maxima očkovaných v kraji