Kocourkov nemá konce

Město Pardubice - 18. 01. 2023
Kocourkov nemá konce

PARDUBICE – Krajské město je, pokud jde o nejrůznější rekonstrukce i nové stavby, snad prokleté. Pár let po kompletní opravě třídy Míru se zcela vážně počítá s rekonstrukcí této rekonstrukce. U nádraží je dokončována nejdražší autobusová zastávka v Evropě, kvůli níž se poroučel do věčnosti nedávno předtím opravený dům s desítkami bytů. Loni nově zvolený pardubický zastupitel Filip Sedlák včera upozornil redakci Týdeníku Pernštejn na další příklad hodný Kocourkova. Na nadjezdu Kyjevská, rekonstruovaném za více než 200 milionů korun a znovuotevřeném v minulém roce, byla umístěním dočasných značek nenápadně snížena rychlost projíždějících vozidel na „čtyřicítku“. Důvodem je hluk při přejezdu dilatačních spár.

 

„V porovnání s Pardubicemi jsou pověstní kocourkovští radní ještě schopní hospodáři,“ nebere si servítky Filip Sedlák. „Nadjezd k nemocnici byl léta zanedbáván po stránce údržby rekonstrukce a oprav. Teprve, když z něj začaly padat kusy betonu, tak se tehdejší radní ustrnuli a začali problém pomalu řešit,“ začíná svůj popis situace a pokračuje: „Za minulého vedení ANO+ODS byla vybrána varianta rekonstrukce místo novostavby, která se, překvapivě, ukázala jako časově i finančně náročnější řešení. Doba uzavírky byla prodloužena, a nakonec byl nadjezd předán v dubnu minulého roku do užívání.“

 

Občané netrpělivě čekali na obnovení provozu na důležité spojnici k nemocnici, do Pardubiček i do firem v jihovýchodní části města. Jenže… „Ještě než na nadjezd vjela první auta, jsem si při procházení stavby říkal, že to prostě bude průšvih. A to se potvrdilo, protože při přejezdu dilatačních spár jednotlivých mostních závěrů kola dopravních prostředků generují rázový, impulzní hluk. Nadbytečně a zcela zbytečně se opotřebovávají dopravní prostředky, a navíc hluk obtěžuje okolí,“ uvádí Sedlák.

 

Zastupitel, jenž je znám svou nesmlouvavou kritičností a obhajováním zájmů občanů, dodává, že věda škodlivost hluku na zdraví lidí již roky zná a že hlukové normy jsou v ČR přísné, protože mají chránit zdraví. „V krajním případě zde hrozí, že když si občané budou stěžovat, město dostane pokutu a most bude muset zavřít nebo omezit rychlost třeba jen na 10km/h,“ upozorňuje.

 

„Hluk se šíří do daleka, a zvláště v noci nebo nad ránem je slyšet v blízkém okolí. Jak mám potvrzeno, obyvatele to hodně ruší,“ popisuje Sedlák a přibližuje „řešení“, respektive pokus o ně: „Na základě stížností minulý rok město chtělo umístit značku omezující rychlost na 40km/h. Jenže nedodalo dopravní policii potřebné dokumenty, tak se na nově upravený most umístí dočasné dopravní značení do června tohoto roku omezující rychlost na 40 km/h. Jenže v létě problém nezmizí sám od sebe.“

 

Vyhlídky zde vidí zastupitel chmurně: „Problém nemá řešení. Muselo by se to celé předělat, nebo by se musel celý nadjezd uzavřít do tunelu. Jiná cesta není. Problémem je, že díky tomu, že si předchozí vedení města vybralo tento projekt, tak se hluku nejde zbavit. Problém byl ve fázi projektové přípravy technicky perfektně řešitelný, ale muselo by to vedení města zajímat. Vidím to jako velké selhání bývalého primátora Charváta, který se honosil svým stavebním vzděláním, a jeho náměstka Kvaše, který byl vydáván za dopravního experta.“ 

 

A proč opět srovnání s Kocourkovem? „Utratíme 230 milionů za něco, co od prvních dní nefunguje. Ale jakákoli kritika je zakázána, musí se jen chválit. Případnému kritikovi bude řečeno, že to měl udělat sám a lépe, nebo že to měl říct dopředu, aniž by však město dopředu projekty zveřejňovalo. Určitě uslyšíte, že to nešlo jinak. Konkrétně tuto lež ale vyvrátí samotný nadjezd, na němž jsou na několika místech použity i zcela tiché typy mostních závěrů,“ uzavírá Filip Sedlák. (zr) Foto: FILIP SEDLÁK

Mohlo by vás zajímat:

Obvod vedený Jiřím Rejdou musí zaplatit sto tisíc

Obvod vedený Jiřím Rejdou musí zaplatit sto tisíc

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže potvrdil pochybení při zadávání veřejné zakázky na „Stegiho“

Pardubice začínají počítat škody na majetku

Pardubice začínají počítat škody na majetku

Město si váží si nabídek dobrovolníků. Samo chce pomoci Opavě

Labe i Chrudimka kulminovaly a klesají

Labe i Chrudimka kulminovaly a klesají

To nejhorší mají Pardubice za sebou a v porovnání s jinými kouty naší republiky s minimálními škodami

Alespoň pro pěší, cyklisty a MHD

Alespoň pro pěší, cyklisty a MHD

V pondělí večer se pro ně otevřely mosty kpt. Bartoše, u Mlýnů a lávka Pod Vinicí

Uzavřeny mosty, zámek i hřbitov

Uzavřeny mosty, zámek i hřbitov

Kvůli povodňovému ohrožení se nedostanete do Gočárovy galerie či na cyklostezku do Rosic

Čekání na vývoj situace

Čekání na vývoj situace

Chrudimka se částečně vylila z koryta v Nemošicích